این روزها یکی از کارهایی که همه ما انجام میدیم، عکس گرفتن هست. ما عکاسی رو دوست داریم چون خاطرات و لحظه‌های خوبمون رو یادمون میارن و از مرورشون لذت میبریم. حالا که شب یلدا نزدیکه پس باید حتما برای عکس گرفتن در این شب به خصوص از قبل برنامه ریزی‌هایی داشته باشیم. این مطلب رو بخونید و گوشه‌ی ذهنتون داشته باشید و حتما ازشون استفاده کنید، به کارتون میاد...

1.عکس دسته جمعی رو فراموش نکنین: یادمون باشه که همیشه در این مهمونی های بزرگ که همه حضور دارن، حتما تمام افراد خانواده رو جمع کنین و عکس دسته جمعی بگیرین تا همیشه یادگاری از اون شب باقی بمونه، اما حتما به این موضوع دقت کنید که حتی یک نفر رو از فلم نندازین چون بعدا جای خالی تک تک نفرات توی عکس حس میشه.

عکس از: محمدنجفی

2.از جزئیات عکس بگیرین: قبل از آماده شدن تزئینات یلدا همه در تکاپو هستن و هر کس به نوعی مشغول است تا آمادگی‌ها را زودتر انجام دهد، پس این جنب و جوش‌ها برای آماده شدن تزئینات و خوراکی‌ها را حتما ثبت کنید. دقت کنید که برای عکاسی از غذاها یا خوراکی‌ها حتما باید مواردی را رعایت کرد که با دقت به آنها میتوانید عکس های خوب و طبیعی بگیرید. برای مطالعه مطلب در زمینه عکاسی از غذا (اینجا) کلیک کنید.

عکس از:اینستاچاپ

3.بازی‌ها را جا نندازین: همیشه در مهمونی‌ها، بازی‌های مختلفی هم انجام میشه که با رقابت افراد همراه است، هر فرد واکنش جالبی در قبال برد یا باخت  از خودش نشون میده و ثبت این لحظه‌ها حتما بامزه خواهد بود.

عکس از:گوگل

4.دیوان حافظ: همیشه فال گرفتن یکی از قسمت‌های جدانشدنی شب یلداست و زمان زیادی از این شب را به خود اختصاص میدهد. از طرفی تمام افراد دوست دارند که کتاب را در دست بگیرند و برای خودشان فال بگیرند، پس این صحنه‌های دوست داشتنی را از دست ندهید و حتما این لحظات را ثبت کنید.

عکس از:rituals

5.نه به لباس‌های مشکی: اکثر ما همیشه ست کاملی از لباس‌های مشکی توی کمد داریم و همیشه یکی از اون‌ها رو انتخاب میکنیم. ولی برای شب یلدا لباس‌های مشکی رو فراموش کنید و سعی کنید که از لباس‌های رنگی استفاده کنید، حتی میتونید از رنگ‌های معمول شب یلدا مثل قرمز یا سبز استفاده کنید. اینجوری در عکس‌ها هارمونی رنگی جالب تری خواهید داشت.

6.ایده‌های خلاقانه: از موقعیت‌های مختلف استفاده کنید، مثلا با تزئینات یلدا عکس بگیرید یا اینکه از هر شخص با فال خودش عکس بگیرین. سعی کنید حالت‌های همیشگی عکاسی را فراموش کنید و از زوایای مختلف، حتی غیر معمول عکس بگیرید.

در نهایت سعی کنید که از دورهمی‌ها لذت ببرید و لحظات خوبی برای خودتان و دیگران بسازید.