مکان های قدیمی همیشه انبوهی از خاطرات و دنیایی رازآلود هستند، عکس گرفتن در این فضاها علاوه بر زیبایی خلاقیت شما را نیز نشان میدهد.

با چند نکته در این رابطه آشنا شوید:

1. در مورد مکان مورد نظر تحقیق کنید: قبل از اینکه به مقصد برسید حتما در مورد مکان مورد نظر خود تحقیق کنید. در رابطه با ساعت بازدید مکان، اینکه چرا آن بنا ساخته شده و مواردی مثل این.

عکس هایی که از آنجا گرفته شده است را چک کنید تا عکس منحصر به فرد خودتان را بگیرید. فکر کنید که چه ساعتی از روز برای عکاسی بهتر است و آن زمان را انتخاب کنید.

*عکس از:علی بهادری

2. زود از خواب بیدار شوید: زود از خواب بیدار شدن مزایای زیادی دارد، نور صبح برای عکاسی ملایم است و عکس های خوبی به شما میدهد. دلیل دیگر این است که صبح های زود معمولا مکان های تاریخی خلوت تر هستند و اگر عکس هایی بدون حضور افراد میخواهید بهتر آن است که صبح ها را برای عکاسی انتخاب کنید.

*عکس از:مهرداد سلطانی


3. زاویه دید خود را تعیین کنید: در مکان های تاریخی همیشه افرادی قبل از شما بوده اند که از آن مکان عکس گرفتند، پس بهترین راه برای گرفتن عکس های خلاقانه و جدید این است که زاویه خود را نسبت به سوژه عوض کنید، با کمی بالاتر یا پایین تر شدن شما نسبت به مکان میتوانید عکس های خیلی خوبی بگیرید.

4. حواستان به اماکن تاریخی باشد: همانطور که همه ی ما میدانیم مکان های تاریخی قوانینی دارند که حتما باید رعایت شوند. این قوانین شامل فلش نزدن برای عکاسی، تکیه ندادن به ویترین ها و مجسه ها و... .

برای حفظ و مواظبت از این میراث تلاش میکنیم چون آنها متعلق به آیندگان نیز هستند.

عکس هایی که در این مطلب استفاده شده، همگی در منطقه پاسارگاد مقبره کوروش گرفته شده است.

کوروش بزرگ بنیانگذار و نخستین شاه هخامنشینی بود، هفتم آبان ماه زادروز کوروش کبیر گرامی باد.

برای ثبت کردن عکس هایتان حتما آنها را چاپ کنید. مستطیل خاطرات بهترین اندازه برای چاپ عکس های شما در فضاهای تاریخی است.