1.به دنبال نور باشید.

نور  در عکس - عکس برگ های پاییزی

وقتی فصل‌ها تغییر میکنند، میزان تابش نور خورشید نیز تغییر میکند و نور حالت متفاوتی به خود میگیرد. خورشید زودتر غروب میکند و ساعات طلاییعکاسی نیز تغییر میکنند. بنابراین این فصل شروع یک ماجراجویی برای دنیای عکاسی شماست.نور مناسب بهترین عکس‌ها را برای شما به وجود می‌­آورد که برای عکس­های پروفایل‌تان هم مناسبند.

برای اینکه بتوانید عکس‌های‌ جالبتری بگیرید، محیط‌های مختلفی را امتحان کنید و به مکان­­­‌های گوناگون سر بزنید. اجازه بدهید که سوژه آزادانه عمل کند و شما فقط این لحظات را ثبت کنید.

 

2.از رنگ­‌های پاییزی بیشترین استفاده را کنید.

رنگ های پاییزی

بیشتر از هر فصل دیگری پاییز بیشترین رنگ­ها را در خود جای داده است. تغییر رنگ برگ­‌ها از سبز به زرد و نارنجی به اندازه کافی جذاب هست که بخواهید از خانه بیرون بزنید و به عکس گرفتن بپردازید تا این رنگ‌­های جذاب را به تصویر بکشید.

برای عکس گرفتن در این فصول بهتر آن است که لباس‌­های خود را رنگ­‌هایی متفاوت با رنگ‌­های موجود در محیط انتخاب کنید، برای مثال آبی رنگ خوبی است و با فضاهای پاییزی هم کنتراست خوبی دارد. البته راه دیگری که وجود دارد این است که بعد از گرفتن عکس، با ویرایش کردن آن تغییراتی ایجاد کنید.

 

3.از برگ‌­ها به بهترین شکل استفاده کنید.

اگر پاییز را بخواهیم به چیزی وابسته بدانیم، بی‌­شک آن برگ­‌ها هستند. دنبال راه‌های خلاقانه باشید تا به نحوی برگ‌ها را در عکس خود جا دهید و در عین حال آن عکس جالب باشد.

یکی از تکنیک‌­های معروف عکس گرفتن در پاییز این است که برگ‌ها را بالای سر بریزید. برای اینکار یک نفر روی زمین دراز میکشد و فرد دیگر از بالا عکس میگیرد. این کار را میتوان به صورت نشسته هم انجام داد.

 

4.با برگ های پاییزی یک قاب بسازید.

از جایی که در پاییز شاخه­‌های درختان به نسبت خالی تر و سبک تر هستند و برگ­‌های کمی روی آنها باقی مانده است، میتوانید یک فضای خالی مثل یک کادر یا پنجره پیدا کنید و از آن برای خلق یک عکس خوب همراه با سوژه­‌های عکاسی خودتان استفاده کنید. در این حالت شما از طبیعت استفاده کرده، یک قاب زیبا در عکس خود جای داده­‌اید. مثلا بلوار کشاورز مکان خوبی برای ثبت عکسهای قشنگ پاییزیست، برگ­‌ها روی زمین و شاخه بهترین قاب را برای ژست‌­های عاشقانه پاییزی ایجا میکنند.

 

5.از مناظر پاییزی عکس بگیرید.

با اینکه عکس‌­های پرتره همیشه جذاب هستند ولی برای نشان دادن زیبایی کامل پاییز باید عکس‌­های واید گرفت تا هم سوژه شما در آن مشخص باشد و هم مناظر به خوبی جلوه نمایی کنند.در نهایت باید این موضوع را یادآور شد که همیشه عکس­‌هایی که بدون سخت­گیری و اتفاقی گرفته شدند، بهترین هستند و فقط هدف نشان دادن زیبایی فصل‌­ها و ثبت لحظه‌­های قشنگ خودمان است.

برای ماندگار کردن و ثبت همیشگی لحظه­‌های قشنگمان، بهترین راه این است که آنها را چاپ کنیم و به خودمان و دوستانمان هدیه دهیم.

برای چاپ عکس‌های خود در مدل‌های گوناگون میتوانید از اینستاچاپ کمک بگیرید.