یکی از پرطرفدارین هدیه های خاص و منحصر به فرد، لیوان هایی است که روی آنها طرح و تصویر مورد نظر فرد چاپ می شود. چاپ عکس روی لیوان هدیه ای مناسب و ارزان قیمت برای اطرافیانتان است. همچنین در صورتی که می خواهید برند، لوگو و یا عنوان شرکت خود را معرفی کنید، می توانید از ایده چاپ روی لیوان بهره ببرید. چاپ عکس روی لیوان ابزاری ماندگار و یاقدرت است که از موثرترین روش ها برای جذب مخاطب و جلب توجه به شمار می رود.

چاپ عکس و طرح دلخواه روی لیوان می تواند آن را به لیوان شخصی و منحصر به فرد تبدیل کند. در نتیجه با چاپ عکس و طرح دلخواه روی لیوان می توانید از نوشیدن چای و انواع دیگر نوشیدنی ها در لیوان های شخصیتان لذت ببرید.

در صنعت چاپ عکس روی لیوان، معمولا از لیوان های سفید استفاده می شود و در واقع، لیوان های سفید پرفروش ترین نوع لیوان ها برای چاپ هستند. زیرا این لیوان ها ساده بوده و نسبت به سایر لیوان ها قیمت ارزان تری دارند. در صورتی که تصویر و طرح مورد نظر باکیفیت و واضح باشد، چاپ آن روی لیوان های سفید بسیار زیبا و منحصر به فرد خواهد شد. در نتیجه، هرچه تصویر باکیفیت تر باشد، چاپ آن روی لیوان نیز نتیجه باکیفیت تری می دهد.

معمولا چاپ عکس روی لیوان از 1 تا سه روز کاری زمان می برد. از لیوان های مختلف و متنوعی برای چاپ عکس استفاده می شود که از انواع آنها می توان به لیوان های سفید ساده، لیوان های حرارتی، لیوان های دسته قلبی و همچنین لیوان های قاشق دار اشاره کرد. این لیوان ها پرطرفدارترین و پرفروش ترین لیوان ها در صنعت چاپ عکس به شمار می روند.

در ادامه، انواع مختلف لیوان های چاپی با مشحصات منحصربه فردشان معرفی شده اند تا تصمیم گیری در رابطه با چاپ تصویر و طرح روی هرکدام و در واقع، انتخاب آنها برای شما آسان تر شود.

چاپ عکس روی لیوان

  • لیوان های سرامیکی سفید

همانطور که در بالا نیز اشاره شد، لیوان های سفید از پرفروش ترین لیوان ها در صنعت چاپ عکس به شمار می روند. زیرا نسبت به سایر لیوان ها قیمت ارزان تری دارند و با هر طرح و تصویری قابل اجرا هستند. علاوه بر آن، هیچ محدودیت رنگی برای چاپ تصاویر روی این لیوان ها وجود ندارد. از طرفی، به دلیل قیمت مناسب این لیوان ها معمولا در امور تجارتی و چاپ با تیراژ بالا، لیوان های سرامیکی بیشتر از لیوان های دیگر مورد استفاده قرار می گیرند.

جنس لیوان های سرامیکی، سرامیک چینی است و با سیستم سابلیمیشن حرارتی چاپ می شود. این لیوان ها، سفید، شفاف و درخشنده هستند؛ به همین دلیل چاپ تصویر روی آنها بسیار زیبا و باکیفیت است. همچنین لیوان های سرامیکی سفید کاملا قابل شستشو هستند اما در صورتی که می خواهید عمر بیشتری داشته باشند، بهتر است از ابرهای نرم برای شستشوی آنها استفاده کرده و همچنین آنها را داخل ماشین ظرفشویی قرار ندهید.

  • لیوان های حرارتی یا همان لیوان های جادویی

لیوان های حرارتی یا جادویی از انواع دیگر لیوان های پرطرفدار و البته منحصربه فرد در صنعت چاپ عکس به شمار می روند. در صورتی که می خواهید به اطرافیانتان هدیه ای خاص و غافلگیر کننده بدهید، می توانید عکس و یا طرح مورد علاقه فرد را روی لیوان جادویی چاپ کنید. چاپ تصویر روی لیوان های جادویی جذابیت زیادی دارد و از لیوان های پرطرفدار و پرفروش در صنعت چاپ عکس است.

لیوان های حرارتی یا جادویی در ابتدا رنگ مشکی دارند اما در صورتی که در این لیوان ها آب جوش و یا چای داخ ریخته شود، طرح و تصویر مورد نظر به مرور نمایان می شود. به همین دلیل از هدیه های غافلگیر کننده و دارای جذابیت به شمار می رود. علاوه بر آن، هیچ محدودیت رنگی برای چاپ تصاویر روی این لیوان ها وجود ندارد و لیوان های جادویی با کلیه رنگ ها شفاف و درخشنده می شوند. این لیوان ها کمی حساس به شستشو هستند و بهتر است با سیم های ظرفشویی شسته نشوند. همچنین قرار دادن این لیوان ها در ماشین ظرفشویی باعث کاهش عمرشان می شود.

جنس لیوان های جادویی، سرامیکی است و از سیستم سابلیمیشن حرارتی برای چاپ آنها استفاده می شود. رنگ این لیوان ها در ابتدا مشکی است که پس از ریخت مایع داغ درون آنها، سفید شده و تصویر مورد نظر پدیدار می شود. همچنین لیوان های جادویی بهتر است با استفاده از ابر و یا دست شسته شوند.

  • لیوان های داخل و دسته رنگی

گرچه رنگ بدنه ی این لیوان ها سفید است؛ اما دسته ها و داخل آنها می تواند رنگی باشند. تنها تفاوتی که این لیوان ها با لیوان های سرامیکی ساده دارند، رنگی بودن دسته و داخلشان است. در این صورت معمولا از رنگ های متنوعی در دسته و داخل این لیوان ها استفاده می شود و فضای بیرونی سفید آن برای چاپ طرح و تصویر مورد نظر مورد استفاده قرار می گیرد. رنگ هایی که در این لیوان ها مورد استفاده قرار می گیرد، قابل جدا شدن از بدنه و در واقع قابل پاک شدن نیستند. رنگی بودن دسته و داخل این لیوان ها باعث می شود تا با لوگو و یا تصویر مورد نظر هماهنگی داشته باشند و زیبایی بیشتری را نمایان کنند. این لیوان ها برای شرکت هایی که تمایل به داشتن لیوان های تبلیغاتی زیباتر و منحصربه فرد تر هستند، بسیار مناسب است.

بعد از لیوان های سفید، چاپ عکس روی لیوان هایی که دسته و داخلشان رنگی است، از پرطرفدارترین و پرفروش ترین لیوان های چاپ هستند که در رنگ های متنوع وجود دارند. دلیل پرطرفدار بودن این لیوان ها رنگی بودن دسته و داخلشان است که باعث جذابیت محصول می شود. در صورتی که تصویر و طرح مورد نظر شما با کیفیت باشد، می توانید یک لیوان زیبا و منحصر به فرد داشته باشید که رنگ دسته و داخلش با ترکیب رنگ تصویر و یا طرح انتخابی شما در هماهنگی باشد.

برای اینکه این لیوان ها عمر بیشتری داشته باشند، پیشنهاد می کنیم که هرگز آنها را با استفاده از سیم ظرفشویی نشویید و همچنین آنها را داخل ماشین ظرفشویی و یا مایکروفر قرار ندهید.

جنس این لیوان ها از سرامیک است و با استفاده از سیستم سابلیمیشن حرارتی چاپ می شوند. همانطور که گفته شد، رنگ دسته ها و داخل این لیوان ها متنوع است و می توان رنگ آنها را به سادگی با تصویر و طرح مورد نظر چاپی، ترکیب کرد. دسته این لیوان ها ساده و رنگی است. همچنین بهتر است برای شستشوی این لیوان ها از ابر نرم استفاده شود تا عمر طرلانی تر و کیفیت بهتری داشته باشند.

انواع طرح چاپ عکس روی لیوان

  • لیوان های اکلیلی

لیوان های اکلیلی که در بازار با نام لیوان های لاکچری نیز شناخته می شوند، از زیباترین و لوکس ترین لیوان ها در صنعت چاپ عکس به شمار می روند. برای چاپ تصاویر روی این لیوان ها از بالاترین کیفیت استفاده می شود اما معمولا به دلیل رنگ زمینه شان برای چاپ تصاویر چهره مناسب نیستند. زیرا برای چهره از زمینه رنگی لیوان استفاده شده و معمولا ترکیب رنگی زیبایی ارائه نمی شود. چاپ روی لیوان اکلیلی برای امور تبلیغاتی نیز گزینه مناسبی است اما پیشنهاد می شود برای معرفی لوگو و برند خود در چاپ روی لیوان های اکلیلی از طرح های منحصر به فرد که رنگ تیره دارند، استفاده کنید. در صورتی که تصویر و طرح با کیفیت باشد و ترکیب رنگی آن به خوبی صورت گیرد، شما یک لیوان منحصر به فرد، زیبا و لاکچری دارید. چاپ لوگو روی این لیون ها یک نمای فوق العاده و منحصر به فردی دارد که در سایر لیوان ها دیده نمی شود.

بدنه این لیوان ها در سه رنگ نقره ای، یخی و ارکیده ای موجود هستند. همچنین قسمت های سفید تصاویر مورد نظر شما روی این لیوان ها با اسن سه رنگ نمایان می شوند. به همین دلیل برای چاپ تصاویر چهره مناسب نیستند. لیوان های اکلیلی لاکچری لیوان های زیبا و منحصر به فردی هستند که به دلیل درخشنده بودنشان توجه هر فردی را جلب می کنند. در ساخت بدنه ی این لیوان ها از رنگی های مخصوص اکرلیک استفاده می شود و در واقع همین رنگ ها باعث درخشندگی و جذابیت آنها می شوند. در چاپ تصاویر روی این لیوان ها توجه داشته باشید که هرچه تصویر تیره تر باشد، چاپ بهتر و با کیفیت تر انجام می شود و قطعا نتیجه جذاب تری خواهد داشت.

جنس این لیوان ها از سرامیک است و با استفاده از سیستم سابلیمیشن حرارتی چاپ می شوند. لیوان های اکلیلی در رنگ های متنوع طلایی، نقره ای و ارکیده ای موجود هستند. همچنین توصیه می شود این لیوان ها با استفاده از ابر نرم و یا دست شسته شوند تا عمر طولانی تری داشته باشند.

تمامی لیوان هایی که در بالا معرفی شدند از پرفروش ترین و پرطرفدارترین لیوان ها در صنعت چاپ عکس به شمار می روند. علاوه بر لیوان های سرامیکی که به صورت ساده و یا با دسته و داخل رنگی چاپ می شوند، نوعی از لیوان های سرامیکی سفید هستند که دسته قلبی رنگی دارند و یا قاشق رنگی در کنارشان تعبیه شده است، که علاوه بر افزایش قیمت، جذابیتشان نیز افزایش پیدا می کند. شما می توانید از هر یک از این لیوان ها برای چاپ تصاویر و یا طرح مورد نظر خود استفاده کنید و از نوشیدن چای در لیوان منحصر به فرد و شخصیتان لذت ببرید. همچنین می توانید آنها را هدیه بدهید که قطعا هدیه ای جذاب و منحصر به فرد به شمار می روند.