در برخی از عکس ها و تصاویر چهره نیاز به تغییر و ویرایش عکس به وضوح مشاهده می شود. حتی ممکن است برای خود شما پیش آمده باشد که بعد از عکاسی از خود آن را اصلاح و یا ویرایش گرده اید. ایجاد تغییرات در عکس و به اصطلاح ویرایش آن شامل موارد متعددی می شودY به عنوان مثال، برخی عکس ها به خصوص انهایی که در شب گرفته می شوند، باید ویرایش شده تا قرمزی چشم افراد درون عکس حذف شود. یا مثلا بسیاری از خانم ها از ترفند رفع چین و چروک صورت و یا رنگی کردن چشم ها در اغلب نرم افزارهای روتوش عکس استفاده می کنند.

تمامی افراد مایلند که در تصاویر خود زیبا باشند؛ زیرا اغلب این تصاویر به عنوان خاطره برای آنها ماندگار می شود. بنابراین، اگر ناهمواری های چهره از قبیل چین و چروک، جوش و یا لک صورت از بین برود،  تصاویر به صورت زیباتری ماندگار می شوند. در نتیجه، می توان گفت که ویرایش عکس و به اصطلاح خاص تر، روتوش عکس برای اغلب افراد اتفاق افتاده است و به عبارتی  تمامی افراد حداقل یک بار عکس های خود را روتوش کرده اند.

سلفی امروزه بیشتر از سایر عکس ها کاربرد دارند به صورتی که اغلب مردم در بیشتر اوقات از خود و دوستان و اطرافیانشان سلفی تهیه می کنند. این نوع از تصاویر نیز کاملا خام هستند که ویرایشی ندارند. به همین دلیل، روتوش سلفی ها نیز بسیار اهمیت دارد. برخی از نرم افزارها هستند که با داشتن ابزاری مناسب و قابلیت هایی پیشرفته به شما کمک می کنند تا سلفی های خود را به بهترین شکل ممکن بگیرید.

در این مقاله، چندین نرم افزار کاربردی و عالی در زمینه روتوش عکس در موبایل معرفی شده است که با استفاده از آنها می توانید عکس های خود را به بهترین شکل ممکن و به صورت دلخواه ویرایش کنید. در واقع، محیط کاربردی و به عبارتی کار کردن با این نرم افزار ها بسیار ساده است و هر فردی می توانید با نصب این برنامه ها روی گوشی موبایل خود از آن ها به منظور روتوش عکس و زیباسازی تصاویر استفاده کند.

روتوش عکس با موبایل

استفاده از این اپلیکیشن ها به منظور روتوش عکس در گوشی های موبایل پیشنهاد می شود:

  1. برنامه Perfect 365

این اپلیکیشن برای سیستم عالم اندروید طراحی شده است و در واقع ابزاری است که با نصب آن روی گوشی های اندروید می توان عکس ها را روتوش کرد. خروجی این نرم افزار تصاویری بسیار باکیفیت است که می توان برخی تغییرات را به صورت سفارشی و دلخواه نیز روی عکس ایجاد کرد. در نتیجه، افراد با استفاده از این نرم افزار و قابلیت های ویژه آن می توانند تصاویر چهره را روتوش کنند.

برنامه Perfect 365

به منظور کار با این برنامه باید ابتدا تصویر مورد نظر را از گالری دوربین انتخاب کرده و روی آن تغییرات مورد نظر را اعمال کنید. سپس می توانید مجددا این تصویر را به گالری خود اضافه کنید.

قابلیت های این برنامه متنوع هستند و می توان گفت که این برنامه حدود 20 ابزار زیبایی برای روتوش عکس های شما دارد که با استفاده از آنها می توانید چهره خود را به بهترین صورت ویرایش کنید. همچنین از ویژگی های مورد توه این برنامه این است که به صورت لایو نیز می توانید چهره خود را زیبا کرده و به اصطلاح روتوش کنید.

  1. برنامه CamMe

این برنامه از ان دسته برنامه هایی است که به شما کمک می کند سلفی های زیباتر و با کیفیت تر بگیرید. در واقع این برنامه همانند یک دوربین خودکار است که شما با نصب و اجرای این برنامه می توانید به صورت خودکار از خود سلفی بگیرید. به این صورت که برنامه را اجرا کرده و موبالی را در روبروی خود قرار می دهید. سپس اگر دستتان را تکان دهید، این برنامه شما را شناسایی می کند و با علامتی تشخیص می دهد که شما کجا قرار دارید. در این مرحله باید دست خود را به صورت مشت شده به سمت دوربین بگیرید و سپس دوربین بعد از سه ثانیه از شما عکس می گیرد.

در واقع، با کمک این برنامه نیازی نخواهد بود که خودتان دکمه گرفتن عکس را فشار دهید. تنها کافی است با علامت دست با برنامه ارتباط برقرار کنید.

ویژگی خاص دیگر این برنامه این است که با استفاده از آن می توانید تنها با یک بار تنظیم هر تعداد عکسی که خواستید تهیه کنید. همچنین مزیتی که این برنامه دارد این است که عکس های شما را به صورت زنده و در لحظه روتوش می کند. تنها کافی است تنظیمات مربوط به روتوش عکس را در این نرم افزار فعال کنید. سپس می توانید نتایج عالی تصاویر تهیه شده با این نرم افزار را مشاهده کنید.  

  1. برنامه Selfie

این برنامه نیز همانطور که از نامش پیداست، برای گرفتن سلفی های با کیفیت کاربرد دارد. در واقع این برنامه یک اپلیکیشن کاربردی است که می توانید فقط به منظور تهیه سلفی از آن استفاده کنید.

لنز این اپلیکشن تنها از صورت شما عکس تهیه می کند و در واقع عکس هایی که با این برنامه گرفته می شوند هیچ حاشیه این ندارند. اما مزیتی که این برنامه دارد این است که عکس ها را در لحظه روتوش می کند و در واقع شما به صورت زنده می توانید چندین سلفی روتوش شده با استفاده از این نرم افزار تهیه کنید.

اپلیکیشن های روتوش عکس

  1. برنامه Facetune

این برنامه یک اپلیکیشن محبوب است که در زمینه روتوش عکس بسیار قوی عمل می کند. به صورتی که با استفاده از این نرم افزار می توان رنگ صورت را تغییر داد، چین و چروک های قسمت های مختلف صورت را حذف کرد و حتی گودی ها و سیاهی های دور چشم را از بین برد. حتی با استفاده از این نرم افزار می توان شکل اندام را نیز تغییر داده و بدن را لاغرتر و یا چاق تر کرد.

علاوه بر روتوش قوی عکس، این برنامه حدود 30 فیلتر عالی و مختلف دارد. همچنین دارای 20 لایه و مدل برای روتوش و زیباسازی چهره در تصاویر سلفی است که باعث زیباتر شدن عکس های سلفی می شود.

در نتیجه، با استفاده از این برنامه می توان به صورت بسیار حرفه ای تصاویر و سلفی های گوناگون را روتوش و ویرایش کرده به صورتی که نتیجه ای بسیار عالی و قوی را روی عکس ها نمایان می کند.

  1. برنامه YouCamPerfect

این برنامه یکی از اپلیکشن های کاربردی در زمینه روتوش عکس به شمار می رود. کاربرد این برنامه بیشتر در حذف جزئیات ناهموار روی چهره است و به عبارتی تنها با حذف برخی ناهمواری های چهره مانند چین و چروک، خط خنده و یا گودی و سیاهی زیر چشم باعث اصلاح و روتوش تصاویر و سلفی ها می شود.

اما در برابر این برنامه، برنامه YouCamMakeup قرار دارد که باعث می شود آرایش فرد در تصاویر و سلفی ها کامل شود. به این صورت که شما با استفاده از این برنامه می توانید به صورت سفارشی و دلخواه چهره خود را آرایش کنید. این برنامه انواع مختلف آرایش چهره دارد و همچنین برای رنگی کردن موها و پرتر نشان دادن ابروها و مژه ها نیز بسیار کاربرد دارد.

هر دوی این برنامه ها، علاوه بر اینکه چهره را روتوش می کنند و باعث زیبایی آن می شوند، همچنین می توان با کمک آنها شکل اندام را نیز تغییر داده وبه عبارتی، به عننوان مثال، فرد با استفاده از این برنامه می تواند قد خود را بلندتر و یا کوتاه تر از حد معمول نشان دهد.

  1. برنامه ModiFace

در برخی از برنامه هایی که در بالا اشاره شد مانند FaceTune و YouCamMakeup قسمت های مختلف صورت باید جداگانه روتوش شوند و در واقع روتوش قسمت های جزئی صورت مانند چشم، ابرو، لب و یا پوست، به صورت جداگانه ممکن است کمی وقت گیر باشد. همچنین، دستکاری کردن چهره و به عبارتی اصلاح قسمت های مختلف صورت به طور جزئی تر می توانید باعث شود که حالت چهره شما از حالت طبیعی خارج شده و کمی غیر واقعی به نظر برسد.

در برنامه ModiFace در یک صفحه کلی شما می توانید تنها قسمت هایی از صورتتان را که نیاز به اصلاح دارند، روتوش کنید. در این برنامه شما می توانید با استفاده از بخش های مختلف آن، در روتوش صورت به گونه ای عمل کنید که حالت کلی چهره تان طبیعی تر به نظر برسد.

با استفاده از این نرم افزار، علاوه بر روتوش و حذف قسمت های غیر طبیعی صورت همچنین می توانید، صورت را کشیده تر و یا پهن تر نشان دهید.

در نتیجه، با استفاده از این برنامه نیز می توانید علاوه بر اینکه مدل های مختلفی در صورتتان ایجاد کنید، همچنین می توانید چهره را روتوش کرده و حالت زیباتری به آن بدهید.

  1. برنامه AirBrush

این برنامه نیز از اپلیکشن های کاربردی روتوش عکس در موبایل است که با استفاده از آن می توانید به صورت حرفه ای و دقیق تصاویر خود را روتوش کنید.

این برنامه هم برای سیستم عامل اندروید و هم برای سیستم عامل IOS ارائه شده است به همین دلیل، افراد بسیاری از آن به منظور روتوش چهره در تصاویر استفاده می کنند.

برنامه AirBrush در کمترین زمان ممکن می تواند ناهمواری ها و ایرادات قسمت های مختلف چهره را از بین ببرد. به عنوان مثال، شما با استفاده از این نرم افزار می توانید در مدت کوتاهی جوش های صورت خود را حذف کرده و یا حتی دندان های خود را سفید کنید.

این برنامه ابزارهای متنوعی به منظور روتوش عکس دارد و در این باره، امکانات متنوعی را در اختبار افراد قرار می دهد. همچنین، با استفاده از این برنامه علاوه بر اینکه می توانید چهره خود را در تصاویر روتوش کرده و زیباسازی کنید، همچنین می توانید کیفیت تصاویر خود را بالا ببرید.

  1. برنامه FaceTune 2

این برنامه در واقع آپدیت شده برنامه FacwTune است و ویژگی های دیگری به آن اضافه شده است. از جمله اینکه با استفاده از این برنامه برخلاف نسخه قبلی آن، می توانید دندان های خود را سفید کنید و همچنین پوست خود را شفاف تر و یا روشن تر کنید.

همچنین، این برنامه قابلیت Relight  دارد. اگر با این قابلیت آشنایی داشته باشید احتمالا می دانید که این ویژگی کنک می کند تا شما بتوانید جهت نور را در تصاویر خود تغییر دهید. این قابلیت یک قابلیت ویژه و پرکاربرد است که می توان با کمک این برنامه از آن استفاده کرد.

همانند برنامه قبلی، این برنامه نیز هم برای سیستم عامل اندروید و هم برای سیستم عامل IOS عرضه شده است و از این لحاظ برای کاربران محدودیتی ندارد.

در نتیجه، با استفاده از این برنامه می توان تصاویر خود را به صورت حرفه ای روتوش کنید.

  1. برنامه Pixelmator

این برنامه نیز، امکانات متعددی به منظور ویرایش تصاویر و روتوش آنها در محیط موبایل در اختیار کاربران قرار می دهد. در نتیجه، با استفاده از این برنامه شما می توانید علاوه بر اینکه عکس های خود را روتوش کنید، همچنین به صورت کلی آنها را ویرایش کرده و در گالری خود ذخیره کنید.

این برنامه ابزاری به نام Clone دارد که با استفاده از آن می توانید ایرادات و نقص های قسمت های مختلف چهره را از بین ببرید.

این برنامه نیز برای هر دو سیستم عالم اندروید و IOS ارائه شده است و در اختیار کاربران قرار گرفته است.

در نتیجه، برنامه Pixelmator  را نیز می توان به عنوان یک برنامه کاربردی به عنوان روتوش عکس در گوشی های موبایل شناخت و از آن استفاده کرد.

روتوش عکس با اپلیکیشن موبایلی

علاوه بر این برنامه ها، برنامه های متعدد دیگری نیز قرار دارند که شما با استفاده از انها می توانید عکس ها و تصاویر خود را با بالاترین کیفیت و بهترین حالت چهره تغییر دهید.

همچنین چاپ عکس های خود را فراموش نکنید. شما می توانید تصاویر خود را با استفاده از برنامه هایی که گفته شد، ویرایش کرده و چهره خود را روتوش کنید و سپس تصاویر خود را چاپ کنید. چاپ کردن عکس ها باعث می شود که آنها بهتر ماندگار شوند.

در حال حاضر شما حتی می توانید عکس های خود را به صورت آنلاین چاپ کنید. چاپ آنلاین تصاویر یکی از روش هایی است که عکس های شما را برای مدتی طولانی ماندگار می کنند و همچنین برای این منظور، شما نیاز صرف زمان و یا هزینه های جانبی متعدد ندارید.