بهترین دوربین های ارزان قیمت

خیلی از شما در پیام های مختلف در مورد  خرید دوربین عکاسی سوال کرده بودید، از طرفی کم کم به سال نو نزدیک میشیم  و شاید کسانی که به عکاسی علاقه دارند بخواهند دوربین تازه ای تهیه کنند تا در سال جدید همراه خود داشته باشند. وقتی دوربین با کیفیتی داشته باشید بیشتر ترغیب می‌شوید تا لحظات و خاطرات به یادماندنی‌تان را ثبت کنید. شروع سال جدید، فصل بهار و سفرهای نوروزی، پر از لحظات خاطره انگیزی است که به شما این فرصت را می‌دهد تا عکس‌های زیبایی بگیرید.  به همین دلیل تصمیم گرفتیم که در این مورد مطلبی براتون آماده کنیم.

۱- Canon G7X Mark II

اگر به دنبال دوربینی برای کاربری عمومی هستید به شما دوربین  Canon G7X Mark II  را پیشنهاد می‌کنیم. این دوربین یکی از بهترین دوربین‌های کامپکت است که دراندازه‌ای کوچک و جیبی، با وزنی ۳۱۹ گرمی طراحی شده‌است. داخل بدنه‌ی کوچک آن یک حسگر ۱ اینچی قرار گرفته‌است که عکس‌ها و ویدیو‌های با کیفیتی را ثبت می‌کند. این دوربین یک لنز زوم نسبتا بلند دارد که با فاصله کانونی ۲۴ تا ۱۰۰ میلی متر بزرگنمایی x۲/۴ را نیز دارد. یکی از نکات این لنز دیافراگم ۱.۸/f تا ۲.۸/f آن است که برای عکاسی در نور کم مناسب است. این لنز به لرزشگیر مخصوص کانن هم مجهز است و لرزش‌های دست را تا حد زیادی برطرف می‌کند.
سرعت عکس برداری این دوربین با رزولوشن ۲۰ مگاپیکسلی، ۸ فریم بر ثانیه است. فیلم برداری این دوربین نیز با رزولوشن FULL HD 1080 P با سرعت اسلوموشن ۶۰ فریم بر ثانیه است. در ضمن این دوربین قابلیت تایم لپس نیز دارد.

۲- Canon 1300D

 اگر دنبال دوربین ارزان قیمت در رده دوربین‌های DSLR می‌گردید دوربین Canon 1300D  پیشنهاد خوبی برایتان است. این دوربین گرچه دوربین جدیدی نیست اما هنوز هم یکی از بهترین دوربین‌های ارزان قیمت است. این دوربین که برای تازه‌کاران طراحی شده‌است، یک حسگر ۱۸ مگاپیکسلی دارد. این دوربین کیفیتی بسیار بالاتر از دوربین‌های کامپکت موجود در بازار دارد و به قدری نزد کاربران طرفدار پیدا کرده‌است که خیلی از عکاسان حرفه‌ای از این دوربین استفاده می‌کنند. ویژگی‌ای که این دوربین را برجسته می‌کند امکان استفاده از لنز‌های متنوع کانن است. بیشتر قابلیت‌های دوربین‌های حرفه‌ای مثل کار با نورهای استودیویی و فلاش‌های اکسترنال و عکس برداری با فایل خام در این دوربین در دسترس است. تازه‌کاران نیز می‌توانند با استفاده از امکانات خودکار و حالت‌های آماده و از پیش تنظیم شده در این دوربین، عکس‌های حرفه‌ای بگیرند.

۳- Canon IXUS 185

یکی دیگر از دوربین‌های ارزان قیمت و با کیفیت Canon IXUS 185 است. این دوربین کیفی مناسب کسانی است که به دنبال تنظیمات پیچیده نیستند و می‌خواهند با دوربینی اندازه موبایل عکس‌های زیبا و نسبتا با‌کیفیت‌تری بگیرند. این دوربین درون بدنه‌ی کوچک خود یک حسگر ۲۰ مگاپیکسلی جای داده‌است. یک لنز زوم با فاصله کانونی معادل ۲۸ تا ۲۲۴ میلی متری قرار گرفته که برای عکاسی از فاصله‌های دور بسیار مناسب است. این دوربین امکانات حرفه‌ای ندارد اما برای تازه‌کاران امکانات خودکار بسیار خوبی دارد.
امکاناتی مانند سلف تایمر، فیلم‌برداری HD، جبران نوردهی، تشخیص چهره و حالت‌های فوکوس مختلف، به شما امکان می‌دهد تا با زوم اپتیکال، با کیفیتی بسیار بهتر از موبایلتان عکاسی کنید.

۴- Gopro Hero Black

اگر دنبال دوربینی برای شرایط سخت می‌گردید این دوربین دقیقا برای همین شرایط طراحی شده‌است. رزولوشن ۱۲ مگاپیکسلی این دوربین جذابیت زیادی برای عکاسان ندارد اما فیلمبرداری این دوربین با کیفیت 4k و سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه است. همینطور می‌توانید با استفاده از wifi و Bluetooth ، از راه دور تصویر آن را مشاهده کنید. این دوربین قابلیت RAW و یا عکاسی خام را هم دارد. از دیگر امکانات این دوربین می‌توان فیلم‌برداری تایم لپس و مکان یابی با GPS را نام برد. در کل این دوربین مناسب سفر و کوهنوردی و شنا است تا در شرایط سخت نیز بتوانید عکس و فیلم‌های زیبا بگیرید.

۵- Nikon D3400

یکی از بهترین و ارزان قیمت‌ترین دوربین‌های DSLR همین دوربین NIKON D3400 است. این دوربین کیفیت بسیار بالایی دارد که نسبت به قیمت آن عالی است. حسگر ۲۴ مگاپیکسلی CMOS و پردازشگر پیشرفته به شما این امکان را می‌دهد که حتی در نور کم عکس‌های با کیفیتی بگیرید. از امکانات عکاسی این دوربین می‌توان به حساسیت بالای آن اشاره کرد. حساسیت این دوربین می‌تواند تا ۲۵۶۰۰ ISO بالا برود. کار با فلاش‌های آتلیه‌ای و تنظیمات نوردهی دستی یا MANUAL و عکاسی با فرمت RAW دیگر امکانات عکاسی این دوربین هستند.
از امکانات فیلم‌برداری آن نیز به رزولوشن FULL HD و سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه آن می‌توان اشاره کرد. دیگر ویژگی برجسته این دوربین عمر باطری آن است که با هر بار شارژ می‌توانید ۱۲۰۰ عکس با آن بگیرید.

۶- Canon Power Shot SX60

اگر شما دنبال دوربینی سوپرزوم با کیفیت مناسب و ارزان قیمت می‌گردیدپیشنهاد ما به شما دوربین Canon Power Shot SX60 است. این دوربین دارای ابعاد و ظاهری شبیه به دوربین‌های DSLR است ولی تفاوت‌هایی مثل طراحی یکپارچه بدنه، لنز بلند آن، سبک‌تر و ارزان‌تر بودن را نسبت به دوربین‌های DSLR را دارد. این دوربین دارای یک لنز بسیار بلند و با فاصله کانونی معادل ۲۱ تا ۱۳۶۵ میلی متر است که بزرگنمایی اپتیکال آن را برابر X۶۵ قرار می‌دهد. رزولوشن این دوربین ۱۶ مگاپیکسل است و حسگر آن از نوع BSI است تا در نور کم هم عکس‌های با کیفیتی بگیرید. از دیگر امکانات آن عکاسی با فرمت RAW و نوردهی MANUAL می‌باشد. کیفیت فیلم‌برداری این دوربین با رزولوشن
FULL HD 1080P با سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه است.

سخن آخر

امیدواریم با این مطلب توانسته باشیم در انتخاب دوربینی با کیفیت و ارزان قیمت به شما کمک کرده باشیم. همچنین اگر دوربین دیگری که کیفیت و قیمت مناسبی دارد می‌شناسید به ما معرفی کنید و نظرات‌تان را با ما به اشتراک بگذارید.

همینطور می‌توانید عکس‌های زیبایتان را به وسیله سایت اینستاچاپ آنلاین چاپ کنید و درب منزل تحویل بگیرید.