عکاسی نقاشی با نور از تکنیک های حرفه ای و خاص در عکاسی است. در این تکنیک شما یک منبع نور را در دست می گیرید و با استفاده از آن، قسمتی از یک فیلم و یا سنسور را خلق کرده و نقاشی می کنید. در واقع، شما با استفاده از یک منبع نور، نور را در مقابل دوربین حرکت می دهید و از سوژه مورد نظر عکس تهیه می کنید. دوربین در این حالت باید روی سرعت شاتر طولانی یا همان مد Bulb تنظیم شده باشد. در استفاده از این تکنیک زمانی که عکاسی تمام شد می توانید عکس های تهیه شده را مشاهده کنید، در غیر این صورت، در هنگام عکاسی تنها می توانید حدس بزنید که چه عکس هایی گرفته اید. در نتیجه، در این تکنیک عکاسی روش آزمون و خطا در گرفتن عکس ها ضروری است.

تاریخچه تکنیک عکاسی نقاشی با نور

تکنیک عکاسی نقاشی با نور در اواخر دهه 19 میلادی توسط یک زوج فیزیک دان ابداع شد. این زوج در حال مطالعه روی شناخت حرکت اجسام بودند. در این شرایط، آنها یک منبع نور را روی انسان ها و حتی حیوانات متصل کردند و از آنها عکس گرفتند. در این صورت بهتر توانستند نحوه حرکت آنها را مشاهده کرده و روی حرکتشان مطالعه انجام دهند.

May Ray به عنوان یک عکاس، اولین فردی در جهان بود که از تکنیک عکاسی نقاشی با نور است استفاده کرد. این عکاس معروف در عکس های پرتره شخصی که از خود تهیه کرده بود، با استفاده از خودکارهای نوری زیر عکس ها را امضا می کرد. بعد از او، عکاسی به نام Gjon Mili که از نقاشی های Pablo Picasso الهام می گرفت، با همکاری دو شخص دیگر، یک سری از طراحی های نوری را ارائه کرد که شامل پرتره های خاص و به یادماندنی بود.

در حال حاضر، تکنیک عکاسی نقاشی با نور یا light Painting به عنوان یک تکنیک محبوب، پرطرفدار و حرفه ای شناخته می شود. همانطور که گفته شد در این تکنیک عکاسی فرد باید از روش های آزمون و خطا استفاده کنید تا عکس های زیباتری تهیه کرده باشد. در این صورت، این روش برای اینکه بتوانید عکس ها را در دوربین های دیجیتالی به سرعت مشاهده کنید، کمک بزرگی محسوب می شود. علاوه بر آن، امروزه برخلاف قدیم منابع نوری بهتری برای تهیه عکس های حرفه ای با استفاده از این تکنیک وجود دارد. استفاده از چراغ قوه های LED به عنوان منبع نور به عنوان یکی از بهترین و رایج ترین گزینه ها در عکاسی نقاشی با نور شناخته می شود.

همچنین با وجود شبکه های اجتماعی و سایت هایی که به صورت حرفه ای در زمینه عکاسی فعالیت می کنند، می توانید به سرعت عکس های خود را با دیگران به اشتراک بگذارید و از نظرات آنها برای حرفه ای تر شدن عکس هایتان، بهره ببرید. علاوه بر آن، می توانید عکس های خود را به صورت آنلاین چاپ کرده و از آن لذت ببرید. زیرا تهیه عکس ها با استفاده از تکنیک عکاسی نقاشی با نور فضای زیادی برای پیشرفت دارد و می توانید به سرعت در این حرفه محبوب شوید.

شما می توانید به صورت گروهی با استفاده از نور عکاسی کنید و از این کار لذت ببرید. در این صورت، ایده های زیبا و منحصر به فردی را خلق کرده و ایده خود را به صورت حرفه ای تر عملی کنید.

http://panel.instachap.com/fileman/Uploads/light/2.jpg

لوازم مورد نیاز برای عکاسی نقاشی با نور

همانطور که گفته شد، عکاسی نقاشی با نور یک تکنیک فوق العاده و خاص عکاسی است که در کنار دوستان خود می توانید با خلق عکس هایی با استفاده از این تکنیک، یک تجربه خاص و لذت بخش را رقم بزنید. برای این منظور شما به چند وسیله نیاز دارید:

  1. دوربین (در تکنیک عکاسی نقاشی با نور، دوربین معمولا روی مد عکاسی دستی تنظیم می شود.)
  2. منبع نور: همانطور که گفته شد، امروزه منابع نور متنوعی برای عکاسی وجود دارند که شما می توانید از آنها بهره ببرید. مانند چراغ قوه ها، مشعل، شمع و...
  3. سه پایه: سه پایه ای که دوربین روی آن قرار می گیرد، باید روی یک سطح صاف گذاشته شده و نصب شود.
  4. فضای تاریک: استفاده از فضاهای تاریک از مهم ترین قسمت های عکاسی نقاشی با نور به شمار می رود.
  5. نورهای LED: استفاده از یک شاتر بی سیم و یک فلاش بی سیم در عکاسی با نور می توانند کمک موثری باشند. با استفاده از شاتر بی سیم شما می توانید مدت زمان باز بودن شاتر دوربین را تنظیم کنید.

گرچه با استفاده از امکانات ابتدایی نیز امکان تهیه عکس ها حرفه ای با استفاده از تکنیک عکاسی با نور وجود دارد. اما وجود امکانات حرفه ای و چندین فرد دیگر، باعث جذاب تر شدن عکس های شما شده و عکاسی را آسان تر می کند. در نتیجه، به امکانات خود در هنگام عکاسی توجه داشته باشید.

روند استفاده از تکنیک عکاسی نقاشی با نور

همانطور که گفته شد، عکاسی با نور یک تکنیک حرفه ای عکاسی است که شما می توانید با استفاده از آن عکس های جذاب و منحصر به فردی تهیه کنید. در این صورت، باید یک سری مراحل را به یاد داشته باشید و این مراحل را قدم به قدم طی کنید:

  1. امکانات مورد نیاز خود را فراهم کنید. در این صورت، منابع نوری مورد نیاز، دوربین و سه پایه آن را آماده کرده و به همراه داشته باشید.
  2. یک لباس تیره و ساده به تن کنید و به یک اتاق و یا فضای تاریک بروید.
  3. سه پایه را روی یک سطح صاف و بدون شیب قرار داده و دوربین را روی آن نصب کرده و آماده کنید.
  4. تنظیمات دوربین را به حالت دلخواه تغییر دهید. بهترین تنظیمات برای عکاسی نقاشی با نور به این ترتیب است:

مد عکاسی: Manual، 100ISO، دیافراگم: 22f، سرعت شاتر: 5 ثانیه (که حین عکاسی می توانید آن را به دلخواه و به صورت متناسب تغییر دهید.)

  1. عکاسی تاخیری دوربین را باید حداقل روی 2 ثانیه قرار دهید. پس از آن می توانید روبروی دوربین قرار گرفته و نقاشی با استفاده از نور را آغاز کنید.
  2. پس از تهیه چندین عکس، می توانید به عکس ها نگاه کرده و با دقت، تغییراتی که می خواهید انجام دهید را بررسی کنید. پس از آن با توجه به این تغییرات مجددا روبروی دوربین قرار گرفته و عکس های دیگری تهیه کنید.
  3. دو مرحله بالا را تا جایی تکرار کنید که عکس های دلخواهتان ایجاد شوند. در این صورت می توانید با این فرم دلخواه عکس های بی نظیرا را بگیرید.

در صورتی که با دقت و حوصله این مراحل را انجام می دهید، می توانید با استفاده از تکنیک عکاسی نقاشی با نور عکس های حرفه ای و منحصر به فردی داشته باشید.

لوازم مورد نیاز برای عکاسی نقاشی با نور

ایده های عکاسی با نور

در این قسمت از مقاله، یک سری ایده ها معرفی و تشریح شده اند که با استفاده از آنها می توانید در تکنیک عکاسی نقاشی با نور عکس های حرفه ای و منحصر به فردی بگیرید. در این میان، سرعت شاتر دوربین خود را می توانید با توجه به عکس مورد نظر خود و زمان لازم تغییر دهید.

  1. تهیه پرتره از خود در استفاده از تکنیک عکاسی با نور

امروزه تهیه پرتره از خود یا همان سلفی ها به شدن رایج شده اند. در تکنیک عکاسی نقاشی با نور شما می توانید از خودتان سلفی تهیه کنید. در این صورت، با نقاشی کردن در محیط اطراف خود عکاسی را آغاز کنید. گرچه شما می توانید هر کاری را که خواستید انجام دهید. اما توصیه می شود که در تهیه پرتره از خود با استفاده از نور شخصیت خود را نقاشی کنید. در واقع، چیزی را نقاشی کنید که شمار را نشان می دهید.

در صورتی که در استفاده از این تکنیم مبتدی باشید، ممکن است که کمی خجالت بکشید و یا به خوبی نتوانید ژست دلخواه خود را بگیرید. این موارد طبیعی است و نباید شما را از ادامه کار منصرف کنند. تنها کافی است عکس های خود را نگاه کنید و هر طور که خواستید آنها را تغییر داده و حرفه ای تر و جذاب تر ژست بگیرید.

  1. نوشتن یک واژه یا عبارت در استفاده از تکنیک عکاسی نقاشی با نور

استفاده از نوشته یا همان گرافیتی یکی از ایده های جذاب برای عکاسی با نور شناخته می شود و طرفداران بسیاری دارد. این سبک از عکاسی با نام سبک گرافیتی نوری نیز شناخته می شود. برای استفاده از این ایده نیازی نیست که اسپری های رنگی تهیه کرده و یا در محیط خارج از خانه عکاسی کنید. تنها کافی است در یک محیط تاریک واژه و یا عبارت مورد نظر خود را بنویسید. برای این کار می توانید یک کلمه و یا حتی یک متن را انتخاب کنید. قبل از عکاسی باید در نظر داشته باشید که چقدر می خواهید بنویسید و در این صورت، با توجه به طولانی بودن نوشته تان می توانید سرعت شاتر را به صورت متناسب تنظیم کرده و انتخاب کنید.

در استفاده از این ایده شما می توانید کلمه ها و عبارات مختلف را انتخاب کرده و عکس های جذاب و منحصر به فردی تهیه کنید.

  1. طراحی کردن در استفاده از تکنیک عکاسی با نور

در این تکنیک شما می توانید یک طرح جذاب را طراحی کرده و نقاشی کنید و عکس های جذابی با استفاده از این تکنیک تهیه کنید. می توانید یک قلب بکشید، یک ستاره بکشید و یا حتی حیوان خانگی خود را با استفاده از چراغ های LED و منابع نور طراحی کنید. تنها کافی است کمی خلاقیت داشته باشید و طرح های منحصر به فردی خلق کنید.

  1. کشیدن خط های محیطی در استفاده از تکنیک عکاسی نقاشی با نور

خط های محیطی همان خط های اطراف جسم هستند که در تکنیک عکاسی نقاشی با نور، با استفاده از منابع نوری می توانید آنها را بکشید. در این صورت، کافی است که یکی از اجسام مورد علاقه خود را انتخاب کرده و با استفاده از منابع نوری مناسب روی محیط اطراف آن خط بکشید. حتی می توانید جسم مورد نظر را به صورت سیلوئت یا ضد نور بگیرید و با نور ایجاد شده در اطرافش، آن را روش کنید.

در این تکنیک شما می توانید هم خطوط صاف و هم خطوط منحنی را در نظر بگیرید. تهیه عکس های متفاوت و خاص از اجسام مختلف با استفاده از این ایده کار بسیار ساده  ای است. در نهایت، با استفاده از این ایده عکس هایی منحصر به فرد و جذاب از اجسام مختلف خواهید داشت.

  1. آبستره در استفاده از تکنیک عکاسی با نور

در تکنیک عکاسی نقاشی با نور شما می توانید تمامی کارهای دلخواه خود را انجام دهید. مطمئن باشید که به یک ایده هنری جذاب تبدیل خواهد شد. در این صورت می توانید نور دهی کوتاه مدت را با حرکت سریع امتحان کنید. حتی می توانید سرعت شاتر را در مقدار خیلی پایینی قرار داده و به صورت آهسته حرکت کنید.

در این ایده می توانید از سوژه مورد نظر خود دور شوید یا حتی به آن خیلی نزدیک باشید. علاوه بر آن، می توانید یک کلمه، یک طرح و یا یک جسم را در نظر گرفته و برای تهیه عکس های منحصر به فرد از آنها با استفاده از تکنیک عکاسی نقاشی با نور، تلاش کنید.

آبستره در استفاده از تکنیک عکاسی با نور

  1. تهیه پرتره از سایر اشخاص در استفاده از تکنیک عکاسی نقاشی با نور

شما می توانید در تکنیک عکاسی با نور از دوستان خود پرتره تهیه کنید. در این صورت باید از یک دوست خود بخواهید در یک محیط تاریک بایستد و با استفاده از روش های عکاسی پرتره با استفاده از تکنیک عکاسی نقاشی با نور، نقاشی های مختلفی داشته باشید و عکس های منحصر به فردی با استفاده از منابع نوری متنوع، تهیه کنید.

نتیجه گیری

امروزه تکنیک عکاسی با نور طرفداران بسیاری دارد و نظر بیننده های بی شماری را جلب می کند. تنها کافی است کمی خلاقیت به خرج داده و صبور باشید. شما می توانید از ایده هایی که در این مقاله شرح داده شد، استفاده کنید. عکاسی نقاشی با نوراز تکنیک های حرفه ای عکاسی است که اگر با آزمون و خطا در آن تجربه کسب کنید، می توانید به سرعت در هنر عکاسی مشهور شوید.

به یاد داشته باشید، که تهیه عکس های جذاب و خاص تنها با کسب تجربه های فراوان و تهیه عکس های مختلف با ایده های متنوع امکان پذیر است و در این زمینه تنها کافی است کمی قوه تخیل و خلاقیت خود را به کار بگیرید.