تصور کنید روزی اینترنت برای همیشه قطع شود و شما بمانید و شبکه های اجتماعی از دست رفته ای که تا پیش از این فکر می کردید برای همیشه آنها را در اختیار دارید. آن وقت چه اتفاقی می افتد؟ من فکر می کنم من و شما در این صورت گنجینه ای از خاطرات و یادگاری هایمان را از دست می دهیم و عکس ها و تصاویر ویژه ای که برایمان کلی خاطره زیبا به همراه داشت را برای همیشه کنار می گذاریم.

همین چند روزی که اینترنت در داخل کشور قطع شد را به خاطر بیاورید. دیگر نه از اینستاگرام خبری بود نه از واتس اپ و تلگرام که آرشیوی از عکس ها را برایمان نگه می دارند. در این روزها تمام خاطرات و یادگاری های ما از دست رفته به حساب می آمدند زیرا آنها را در جایی ذخیره کرده بودیم که هر لحظه امکان از دست رفتنش ممکن بود.

فکر می کنید برای رهایی از این شرایط چه کار باید بکنیم؟ راستش را بخواهید، من تصور می کنم ما مردم بیش از آنچه باید خود را وابسته به فضای مجازی و اینترنت کرده ایم و دیگر یادمان رفته برای حفظ یادگاری هایمان، همچون گذشته عمل کنیم و مدام آن را در آلبومی چون اینستاگرام ذخیره نکنیم.

اشتباه نکنید! به هیچ عنوان منظورم این نیست که فضای مجازی را کنار بگذاریم و همچون دهه های گذشته زندگی کنیم، اما می خواهم بگویم ما می توانیم در کنار استفاده از اینترنت، به نحو دیگری هم تصاویر خود را حفظ کنیم و بدون نگرانی از دست دادنشان، آنها را کنار خود نگه داریم.

آلبوم خاطرات، ماندگار و همیشگی

هنوز هم چاپ عکس، رنگ و بویی دیگر دارد و هنوز هم فضا مجازی نتوانسته لذت ورق زدن آلبوم را از ما بگیرد. یادش بخیر در گذشته هایی که خیلی هم از ما دور نیستند، عکس هایمان را برای آن که تا آخر عمر یادگاری از روزهای خاص برایمان باشند، چاپ می کردیم و با لذتی وصف ناشدنی آنها را درون آلبوم های رنگارنگ قرار می دادیم.

چاپ عکس اینستاگرام\

چه لذتی داشت بعد از مدت ها سراغ آلبوم های قدیمی رفتن و ورق زدن و دیدن تصاویر روزهایی گذشته زندگیمان.

هر چند باید بگوییم این روزها هم خیلی دور نیست و ما می توانیم به راحتی در کنار استفاده از شبکه های اجتماعی به سراغ چاپ عکس هایمان برویم و برای نگهداشتن خاطرات زندگیمان، مسیری ماندگارتر انتخاب کنیم.

چاپ عکس به روش های جدید

شاید تصور کنید داشتن آلبوم عکس، دیگر قدیمی شده است و دلتان بخواهد راهی جدید را برای چاپ عکس هایتتان انتخاب کنید. تا حدودی به شما حق می دهیم. به هر حال دنیا روز به روز در حال تغییر کردن است و طبیعی است که شما هم به این فکر بیوفتید که برای نگه داشتن خاطراتتان، مسیرهای جدیدی را امتحان کنید.

به همین دلیل در ادامه می خواهیم شما را با روش هایی آشنا کنیم که یاریتان می کند علاوه بر ماندگاری عکس های خاطرات خوش زندگیتان، با عملی نوآورانه به زیبایی منزل خود نیز بیافزایید.

شاید برایتان جالب باشد که بدانید این امکان برایتان فراهم است از این به بعد به جای آن که تنها بر روی برگه های مخصوص چاپ عکس، عکس های خود را ظاهر کنید، می توانید از اشیا متفاوتی استفاده نمایید.

به طور مثال شما می توانید مکعب خاطرات داشته باشید. مکعبی که هر یک از شش ضلع آن به یک تصویر از خاطرات شما اختصاص داده شده و برای همیشه نیز ماندگار است.

چه چیز بهتر از این؟ شما دیگر نه نگران از دست رفتن تصاویرتان در شبکه های مجازی هستید نه نگران خراب شدن عکس های چاپی.

خوب می دانم در فکرتان چه می گذرد. حتما پیش خود می گویید اگر عکس هایی در اینستاگرام داشته باشیم، می توانیم دقیق به تاریخ آن مراجعه کرده و به خوبی بدانیم آن عکس در کدام روز و کدام سال گرفته شده است. حرفتان قبول اما از شما یک سوال دارم! آیا نمی شود شما عکس هایتان را در قالب تقویم خاطرات چاپ کنید؟

در واقع منظورم استفاده از یک تقویم خاطرات است که این امکان را به شما می دهد تا در تاریخ های ویژه موجود در آن، عکس های خود را چاپ کرده و دقیق بدانید که در کجا و چه زمانی آن عکس را گرفته اید. آن وقت شما هم یک آلبوم زیبا و امروزی دارید، هم دقیق می دانید آن تصاویر در چه زمانی به ثبت رسیده اند.

چاپ عکس به روش های جدید

یادتان هست زمانی چقدر قاب عکس های جورواجور داشتیم؟ هنوز هم دیر نشده شما به راحتی می توانید با خرید قاب عکس های متنوع عکس های خود را چاپ کنید و درون آنها قرار دهید و خیالتان هم راحت باشد که آن را برای همیشه بر دیوار خانه خود خواهید داشت.

هر چند باید بگویم این روزها مسیرهای تازه تری برای قرار دادن عکس بر دیوار خانه ها وجود دارد. به طور مثال شما می توانید از ریسمان خاطرات و استفاده از گیره های رنگین و آویزان کردن عکس به آن گیره ها، خاطرات خود را در برابر چشمانتان قرار داده و با زیبایی وصف ناشدنی، عکس های خود را چاپ نمایید.

همچنین ریسه های توری نیز گزینه مناسبی هستند تا شما بعد از چاپ عکس های خود، آنها را به این ریسه ها آویزان کرده و به زیبایی خانه خود بیافزایید.

در نهایت

در پایان می خواهم به شما بگویم تکنولوژی و شبکه های اجتماعی جز جدایی ناپذیر زندگی این روزها به حساب می آیند و نمی توان اهمیت آنها را نادیده گرفت اما آنچه اهمیت دارد، این است که هیچ کدام از آنها را نمی توان پایدار و با دوام دانست.

هر روز شبکه اجتماعی جدیدی به میدان می آید و شبکه های قبلی به مرور کمرنگ می شوند و تولید محتوا و  پست هایی هم که در آنها قرار داده ایم به مرور از خاطرمان می روند. اما اگر همچون گذشته ولی با روش های جدید و خلاقانه به فکر چاپ عکس بیوفتیم، آن وقت است که می توانیم بگوییم عکس ها و یادگاری های ما، برای همیشه ماندگار خواهند بود و هرگز آنها را از دست نخواهیم داد.