برای همه‌ی ما عکس پروفایلمان اهمیت دارد، زیرا با آن عکس ما به دیگران معرفی میشویم و تاثیرگذار خواهد بود، پس بهتر آن است که یک عکس عالی از خودتان به دیگران نشان دهید. برای گرفتن این عکس عالی نیاز به رعایت نکاتی دارید که با توجه به آنها حتما نتیجه کار را دوست خواهید داشت.

1.به حالت موها دقت کنید: اگر شما موهای بلندی دارید و میخواهید که در عکس گرفته شده بلندی موهایتان هم معلوم باشد، پس حتما به حالت آن  دقت کنید چون مقدار زیادی از توجهات عکس را به خود اختصاص میدهد. همین طور میتوانید با مدل موهای گوناگون عکس‌های مختلفی بگیرید.

2.سفیدی چشم را نشان ندهید: وقتی میخواهید که عکاسی پرتره کنید یا فردی از شما عکس پرتره بگیرید، حتما به این نکته دقت کنید که وقتی نیم رخ یا سه رخ میشوید تمام سفیدی چشم شما معلوم نباشد و مردمک چشم شما معلوم شود. دقت کنید که چشم‌ها از بهترین عناصر هستند و باید در عکاسی به آنها توجه ویژه‌ای شود و آنها را تمام و کامل به تصویر کشید.

3.اجازه ندهید که بینی شما بیرون از صورت شما دیده شود: همه‌ی ما در عکس‌هایی که از ما گرفته میشود روی بینی‌امان حساسیت خاصی داریم و دوست نداریم که بد به نظر برسد. یکی از کارهایی که میتوانید انجام دهید این است که نیم رخ را فراموش کنید و ژست سه رخ بگیرید.

4.به دوربین لبخند بزنید: یادتان باشد که لبخند شما زیباترین ژست است و همیشه یک لبخند زیبا میتواند یک عکس معمولی را به یک عکس عالی تبدیل کند. با چاپعکس‌های دوستانتان این لبخند های زیبا را به آنها هدیه دهید.

عکس از:@elaheaskari

5.صاف ایستادن را فراموش کنید و زاویه دار بایستید: یکی از رمز‌های عکس‌های خوب بازیگران این است که همیشه بدنشان را با زاویه نسبت به دوربین قرار میدهند و به قول معروف صاف و مستقیم به سمت دوربین نیستند و کمی به پاهای بدن خود زاویه میدهند.

6.لباس های گشاد نپوشید: لباس‌های گشاد غالبا سن را بیشتر نشان میدهند و حالت نشاط و شادابی را میگیرند و حتی در بعضی اوقات دست و پا گیر هم میشوند و مانع گرفتن عکس‌های خوب شما میشوند.

7.نسبت به مکان ژست بگیرید: باید به این موضوع دقت کنید که کجا هستید، مثلا اگر میخواهید در یک موزه عکس بگیرید باید حالت‌های رسمی تر به خود بگیرید یا به طور مثال اگر در جنگل با دوستانتان هستید جوری حالت بگیرید که حس و حال شما از آن لحظه نیز به چشم بیاید. هنوز برای گرفتن عکس های پاییزی دیر نیست، پس دست به کار شوید.(همه چیز در رابطه با عکاسی در پاییز)

عکس از:@bluepadina

بعد از ذکر تمام این مطالب باید گفت که راحتی جلوی دوربین را فراموش نکنید، شما باید در طبیعی ترین حالت خود ظاهر شوید تا عکس گرفته شده، یک عکس خوب باشد و تصنعی نباشد.