سفر و غذا هیچوقت از هم جدا نیستند، به تصویر کشیدن غذا یکی از راه های فوق العاده توصیف کردن مقصد است. مهم ترین مطلب درباره عکاسی از غذا صرف وقت کم و کیفیت بالاست که در زیر توضیح داده می شود :

 1-یه لحظه صبر کنید...

اولین اشتباه مبتدی ها برای عکس گرفتن از غذا عجله در گرفتن عکس هست. حقهء بهتر شدن عکس های غذا دقت در عکس گرفتن هست.

یعنی باید قبل از اینکه غذا روی میز بیاید این موضوع رو بدانید که میخواهید از کل ظرف عکس بگیرید یا فقط قسمتی از غذا، کل میز معلوم باشد یا فقط قسمت خاصی که میخواهید در کادر وجود داشته باشد.

با دانستن این موارد آمادگی گرفتن یک عکس خوب از غذاتون رو دارید.

2-نور به اندازه کافی...

همیشه بزرگترین چالش عکاسی از غذا نور مناسب است. کمبود نور معمولاً یکی از مشکلات رایج رستوران هاست چون اکثراً نور این فضا ها کم است پس بهترین کار این است که میز کنار پنجره یا محیط بیرون را انتخاب کنید.

البته اگر براتون ممکن نبود که در محیط نورگیر بنشینید میتونید از حالت  iso و سرعت بالای شاتر استفاده کنید تا نور کمی بیشتر شود، البته اگر iso  زیاد باشد احتمال ایجاد نویز روی عکس وجود دارد.

راه دیگر استفاده از سه پایه دوربین است، شاید در یک رستوران شلوغ امکان استفاده از سه پایه وجود نداشته باشد ولی یک میز برای سه پایه میتوان در نظر گرفت.اینکار به شما اجازه عکاسی در سرعت پایین شاتر و iso  رو میدهد. البته باید این موضوع را در نظر گرفت که سه پایه طاقت تحمل وزن دوربین را داشته باشد.

3-از فلش زدن بپرهیزید...

همه ی ما حداقل یک تجربه از عکاسی با فلش را داریم و میدانیم که نتیجه چیست، عکس بیش ازحد روشن میشود و این اتفاق خوبی نیست.

استفاده از فلش برای عکاسی غذا ممکن است که طبیعی بودن عکس را از بین ببرد و بهتر آن است که از نور مستقیم استفاده شود و یا اگر ممکن نیست بهترین راه بازتاب نور به کمک یک سطح صاف یا سفید است.

4-به کل عکس فکر کن...

وقتی صحبت از عکس غذا گرفتن باشد پس باید قهرمان عکس هم غذا باشد. ولی در کنار اینکه تمام توجه به ظرف اصلی جلب میشود، به موارد دیگری هم باید توجه کرد که ممکن است عکس رو جالب کند.

وسایل کوچیکی مثل قاشق، چنگال یا حتی یک گلدان کوچک در بکگراند تصویر.

5-تنظیمات...

قوانین سخت و پیچیده ای برای عکاسی از غذا وجود ندارد اما بهتر است که هر عکس داستان خود را داشته باشد و با عکس و فضا مطابقت داشته باشد.

اگر نور به اندازه کافی وجود داشته باشد تقریباً همه چیز درست است، اما اگر نه باید از حالت iso استفاده بشه.

برای شروع کار بهتر این است که سرعت شاتر بین  100/1 ثانیه با عمق کم میدان (i.e.f-5.5)  تنظیم شود.

6-سریع باش...

در حالی که همیشه یک مکث کوتاه قبل از گرفتن عکس خوب است اما نباید فراموش کرد که باید سریع از غذا عکس گرفت چون احتمال زود خراب شدن آن هست، مثل کاسه یخ در ظهر تابستان.

عکاسی ازغذا باید همیشه یکی از لیست های عکاسان درسفر باشد.

این کار بخش بزرگی از تجربه ی شما از سفر به جایی حساب میشود که اگر خوب انجام شود، نتیجه فوق العاده ای خواهید گرفت.

برای چاپ عکس هایتان در فرمت های گونانگون از اینستاچاپ استفاده کنید تا خیالتان از کیفیت چاپ آنها راحت باشد.