از جمله سوالاتی که همه ما به دنبالش هستیم این است که چگونه یک عکس سلفی حرفه ای بگیریم؟ عکس سلفی طرفداران زیادی دارد. همواره عکس های سلفی زیادی را روزانه در شبکه های اجتماعی می بینیم که با هم متفاوت اند. یکی به نظرمان خاص و جذاب بوده و دیگری یک عکس معمولی است که خیلی به نظرمان خوب نمی آید.

عکس ها یادآور خاطرات زیبا و دلنشینی برای هر کسی هستند از این رو داشتن عکس گرفتن حرفه ای با گوشی برای همه ما اهمیت زیادی دارد. برای اینکه بتوانیم یک سلفی حرفه ای بگیریم، مواردی زیادی را باید رعایت کنیم که رسیدن به این مهارت، نیاز به تمرین دارد. ماهر شدن در سلفی گرفتن کار سختی نیست ولی مثل هرچیز دیگر نکاتی دارد که با رعایت آن می توانیم زیباترین سلفی ها را بگیریم. برای دانستن این موارد تا پایان مطلب با ما همراه باشید.

ترفندهای عکس سلفی گرفتن

ترفندهای عکس سلفی گرفتن

برای اینکه بدانیم چگونه یک سلفی حرفه ای بگیریم، باید ترفندهای آن را بیاموزیم. این ترفند ها عبارتند از:

  • هدفتان را مشخص کنید

یکی از ترفند هایی که باید بدانیم تا چگونه یک سلفی حرفه ای بگیریم، این است که ابتدا هدفمان را مشخص کنیم، یعنی بدانیم دقیقا می خواهیم چه چیزی را به نمایش بگذاریم. به عنوان مثال موهایمان را به تازگی رنگ کرده ایم یا می خواهیم حال بدمان را با بقیه به اشتراک بگذاریم؟ یا شاید امروز حس می کنیم، زیباتر شده ایم و قصد داریم از این حالتمان عکس بگیریم. پس از اینکه هدفمان را مشخص کردیم، سراغ مراحل بعدی می رویم.

  • به نور توجه کنید

یکی دیگر از مواردی که می تواند به ما در اینکه چگونه یک سلفی حرفه ای بگیریم، کمک کند، این است که به نور در عکس هایمان توجه کنیم. وجود نور مخصوصا نور طبیعی سبب زیباتر شدن عکس ها و بهتر دیده شدن رنگ ها می شود. همچنین بهتر است حتی الامکان از فلش دوربین استفاده نکنیم و پشت به نور عکس نگیریم. استفاده از چراغ های رنگی می تواند عکسمان را متمایز کند و سبب خاص شدن عکسمان شود.

  • ژست های مختلف را امتحان کنید

احتمالا تا به حال با افرادی مواجه شده اید که می گویند در فلان زاویه عکسم خوب می شود و برای شما هم پیش بیاید که بخواهید زاویه مناسب خودتان را بدانید. برای این کار باید در ژست ها و زاویه های مختلف سلفی بگیریم و با مقایسه آنها متوجه خواهیم شد که چه زاویه ای مناسب سلفی گرفتن برای ما است. همچنین می توانیم ژست های گوناگون در عکاسی را امتحان کنیم تا در یابیم که در چه ژستی جذاب تر خواهیم شد.

ژست های مختلف را امتحان کنید

به عنوان مثال نباید همیشه از یک طرف عکس بگیریم، عکس هایی که  از بالا گرفته می شود، می تواند ما را لاغرتر و زیباتر نشان دهد. برای اینکار بهتر است گوشی را در انواع جهات بچرخانیم و عکس بگیریم تا آن جهتی را که مناسب خودمان و مکانی که در آن هستیم، پیدا کنیم.

  • به فضای پشت عکس توجه کنید

توجه به فضای پشت عکس از جمله مواردی به حساب می آید که می تواند به ما کمک کند تا چگونه یک سلفی حرفه ای بگیریم. فضای پشت عکسمان می تواند در جذب مخاطب تاثیر بسزایی داشته باشد. به عنوان مثال عکسی می گیریم که در فضای پشت آن لباس ها مچاله شده یا اتاق نامرتب است، این مسئله می تواند از جذابیت عکس ها بکاهد.

هنگام عکس گرفتن باید حواسمان باشد کسی در آن عقب ترها شکلک در نیاورد، البته در مواردی این عکس ها خنده دار بوده ولی اگر می خواهیم یک عکس حرفه ای بگیریم، بهتر است به تمام جوانب توجه نماییم. سلفی گرفتن در فضاهای متفاوت و جدید می تواند جذابیت عکس هایمان را افزایش دهد.

  • خریدتان را با دیگران به اشتراک بگذارید

به اشتراک گذاشتن خریدمان با بقیه می تواند به ما در اینکه چگونه یک سلفی حرفه ای بگیریم، کمک کند. البته نه اینکه همیشه این کار را انجام دهیم، بلکه خرید هایی که کمی متفاوت بوده یا جدید هستند، می تواند سبب جذاب شدن عکس های سلفی شود. در تمام عکس ها لبخند می تواند از مهمترین عوامل برای داشتن یک سلفی حرفه ای به حساب بیاید.

  • حالت های احساسی مختلف را امتحان کنید

برای اینکه بدانیم چگونه یک سلفی حرفه ای بگیریم، بهتر است به عکس هایمان دقت کنیم تا ببینیم آیا همیشه لبخند میزنیم؟ یا اخم کرده ایم؟ یا حتی کمی مسخره بازی قاطی عکس هایمان شده است؟

وقتی همیشه حالت های احساسیمان در عکس های سلفی یکسان باشد، جذابیتش را از دست می دهد. بدین منظور بهتر است در بعضی عکس های سلفی لبخند بزنیم، قیافه جدی بگیریم یا هر چهره متفاوتی که احساسمان را در آن شرایط با توجه به محیط و موقعیت، نشان می دهد، به خود بگیریم.

  • عکس سلفی دسته جمعی بگیرید

میان سلفی های تکی که همیشه می اندازیم، سلفی با دوستان، خانواده و حتی حیوانات از جمله عکس هایی است که می تواند به ما کمک کند تا چگونه یک سلفی حرفه ای بگیریم. از مواردی که ممکن است گاهی هنگام عکس گرفتن به آن وجه نکنیم، این است که همه باید در عکس خوب بیوفتند، اگر هریک از افراد خوب نباشند به عنوان مثال یکی چشمش بسته بیوفتد و ... باید دوباره عکس بگیریم تا همه از عکسشان راضی باشند.

هنگام سلفی دسته جمعی افرادی که قد کوتاه دارند و کلا ریز نقش هستند، بهتر است در جلوتر و کسانی که قد بلند و درشت هستند، عقب تر بایستند. همانطور که می دانیم مکان دوربین ها باهم متفاوت است، برای اینکه بتوانیم یک سلفی دسته جمعی حرفه ای بگیریم، باید نمکان دقیق دروبین سلفی گوشی را به بقیه نشان دهیم تا همه هنگام عکس گرفتن به همان جا نگاه کنند.

عکس سلفی دسته جمعی بگیرید

  • عکس تمام قد بگیرید

آینه های قدی می تواند گزینه مناسبی برای انداختن یک عکس سلفی تمام قد به حساب بیاید. اگر به تازگی رژیم گرفته اید یا لباسی جذاب به تن دارید و می خواهید با دوستانتان به اشتارک بگذارید، بهتر است از عکس های تمام قد استفاد کنید. همانطور که مشخص است در این عکس ها فقط چهره شما مرکز توجه نیست و حالت و ژست ایستادنتان نیز دیده میشود پس به این موارد هنگام سلفی گرفتن توجه کنید.

  • از مونوپاد و نگهدارنده ها استفاده کنید

یکی دیگر از مواردی که باید بدانیم تا چگونه یک سلفی حرفه بگیریم، این است که از مونوپاد و نگهدارنده ها استفاده کنیم. به دلیل اینکه هنگام سلفی گرفتن دستمان تا حد مشخصی از ما فاصله دارد و در بعضی موارد نمی توانیم آن فضایی را که مد نظرمان است، در کادر بگنجانیم.

در این مواقع بهتر است از نگهدارنده ها مثلا قاب گوشی بر روی یک میز با تنظیم زاویه مناسب و گذاشتن دوربین روی حالت تایمر استفاده کنیم یا همچنین از مونوپاد ها که قابلیت تنظیم دسته را برای کوتاه و بلند کردن دارند، استفاده نماییم تا بتوانیم آن فضا و حالتی را که مد نظرمان است، برای یک سلفی حرفه ای فراهم کنیم.

  • چهره طبیعیتان را حفظ کنید

استفاده از چندین فیلتر به صورت همزمان از جذابیت عکس سلفی می کاهد. برای اینکه بدانیم چگونه یک سلفی حرفه ای بگیریم، بهتر است گاهی یک عکس با چهره طبیعی و معمولی را به اشتراک بگذاریم که سبب می شود تا خود واقعیمان را نشان دهیم. ممکن است فکر کنید حاصل آن یک عکس ساده می شود ولی می توانیم با استفاد از زاویه مناسب و ژست خوب و نور کافی ولی بدون استفاده از فیلتر ها و با داشتن چهره طبیعی خودمان یک عکس سلفی حرفه ای بگیریم.

  • پاهایتان را سوژه قرار دهید

حتما عکس هایی که از پاها در شبکه های اجتماعی منتشر شده اند را دیده اید. ما هم می توانیم با ایده گرفتن از آنها یک عکس حرفه بگیریم. برای اینکار بهتر است به فضای زمین که چه طراحی و شکلی دارد، توجه نماییم. یک فرم جذاب به پاها بدهیم و کفش های نو یا متفاوتی بپوشیم. این عکس به دلیل تفاوت هایی که با دیگر عکس های سلفی دارد، می تواند برای مخاطب جذاب باشد.

  • از دوربین پشت گوشی استفاده نمایید

دوربین پشت گوشی از کیفیت بالاتری برخوردار است ولی سلفی گرفتن با آن کمی سخت بوده، به همین دلیل اکثر افراد از دوربین جلو گوشی برای اینکه چگونه یک سلفی حرفه ای بگیریم، استفاد می کنند. اگر می خواهیم عکس باکیفیت تری داشته باشیم، بهتر است سلفی با دوربین پشت را نیز تمرین کنیم. برای این کار استفاده از مونوپاد یکی از مواردی است که می تواند به  ما کمک کند تا یک سلفی حرفه ای بگیریم.

  • عکستان را ویرایش کنید

نرم افزار های زیادی برای ویرایش عکس وجود دارد، در این نرم افزارها فیلترهای زیادی برای عکس ها وجود داشته که با توجه به سلیقه مان می توانیم هریک را انتخاب نماییم. در برخی موارد حتی می توانیم عکس هایمان را به حالت نقاشی درآوریم که مورد پسند بسیاری از افراد است. همچنین اگر موردی را در عکس مان دوست نداریم، می توانیم با استفاده از گزینه های ویرایش، حذفش کنیم.

سخن آخر

مطالب و نکات کاملا کاربری را برای اینکه چگونه یک سلفی حرفه ای بگیریم، بیان کردیم. با رعایت تک تک نکات می توانیم به آنچه از یک سلفی عالی می خواهیم برسیم. در تمام مراحل یادتان باشد این شما هستید که با داشتن یک هدف شروع به سلفی گرفتن کرده اید، پس تمام تلاشتان را بکنید تا سوژه موردنظرتان به خوبی نمایش دهید. چاپ عکس های سلفی تان را هم فراموش نکنید!